מדוע צריך ביטוח משכנתאות ?

ביטוח משכנתא הינו אחד מבין התנאים המקדימים לקבלת משכנתא מהבנק. דרישה זו נועדה להבטיח את המשך תשלומי ההלוואה לבנק גם במקרים של אסון לנוטל היחיד או לנכס עצמו. חשוב לציין כי בימינו אין הכרח לבצע את ביטוח המשכנתא דרך הבנק המלווה, וניתן לבחור באופן עצמאי מבין חברות הביטוח השונות שבשוק פוליסה שתשרת באופן מיטבי גם את צרכי הלווה.

ביטוח חיים למשכנתא

את ביטוח החיים למשכנתא ניתן להשוות לביטוח ריסק, מאחר שהוא מעניק כיסוי להחזרי המשכנתא במקרה של מות אחד הלווים. ביטוח זה שניתן להחיל על לווה בודד או על בני זוג, מספק ערובה לבנק וגם סיוע ללווה באפשרו המשך של כיסוי ההלוואה לאחר קרות האסון. חשוב לדעת כי גובה הפרמיה משתנה בהתאם לנתוניהם האישיים של הלווים, כמו סכום ההלוואה, מסלול המשכנתא, גילם ומצבם הבריאותי של המבוטחים. כמו כן, תשלומי הביטוח צמודים לאלו של הלוואת המשכנתא, ולכן הם קטנים ככל שסכום ההחזר לבנק גדל.

ביטוח מבנה למשכנתא

ביטוח מבנה למשכנתא מתייחס אל הנכס שעבורו ניתנת ההלוואה והמשועבד לבנק, ומכסה על פגיעות במבנהו. מדובר בביטוח חשוב עבור הבנק בעיקר במקרים של אי עמידה בתשלומי ההלוואה והעברת הנכס לידיו, שכן הוא מבטיח קבלת דירה במצב תקין וראוי למכירה. מאידך, לבעלי הדירה מספק הביטוח כיסוי מפני נזקים שונים העלולים להתרחש למבנה, למשל עקב תקלות, חבלות בזדון ופגעי טבע, וכך חוסך בהוצאות החזקתו. ביטוח מבנה מכסה בין היתר מפני נזקים למבנה עצמו, כמו קירות, תקרה וריצפה, וזאת עקב קריסה, שריפה, התפוצצות, הצפה או מפגע אחר. כמו כן מסופק כיסוי לתשתיותיו של המבנה כדוגמת מערכות חשמל, מים וביוב, וכן עבור כל פריט הצמוד לקיר כמו ארונות מטבח. על מנת לאתר ולבחור את הפוליסה הנכונה והמשתלמת ביותר עבורכם, הינכם מוזמנים לפנות אל הצוות המקצועי של מימון פלוס פלוס.

 

מאמר זה נכתב ע״י אלי אדרי

founder of financing plus