יתרונות וחסרונות בריבית הפריים

כל מי שלקח משכנתא בריבית פריים בשנים האחרונות הרוויח מכיוון ששיעור ריבית הפריים ירד בצורה חדה בשנים האחרונות. באפריל 2009 הוריד הנגיד את ריבית הפריים ל – 2% וכך, כל מי שמשלם את המשכנתא שלו על סמך הריבית הזו הרוויח.

אך כמובן, שהמצב יכול להיות גם הפוך וזוהי החיסרון הגדול – חוסר הוודאות. תמיד יש סיכוי שריבית הפריים תעלה ואז התשלום החודשי יהיה גבוה יותר. יתרון חשוב נוסף הוא החשיפה הנמוכה למדד המחירים, אך חשוב לזכור כי בישראל של השנים האחרונות, כאשר המדד עולה, גם ריבית הפריים עולה.

אחד מהיתרונות המשמעותיים ביותר הגמישות של הפירעון המוקדם. כאשר לוקחים משכנתא בריבית פריים, ניתן להחזירה מתי שרוצים, וגם לפני הזמן. התנאים של פירעון מוקדם הם נוחים יותר, ובדרך כלל לא תצטרכו לשלם קנסות או עמלות כלשהן, אם תרצו לפרוע את המשכנתא או למחזר אותה. החיסרון הגדול, מלבד חוסר הוודאות הוא השיעור הגבוה של הריבית.

בדרך כלל, במשכנתאות מסוג זה, הריבית תהיה גבוהה יותר מאשר במשכנתא צמודת מדד, אך היא גם תוכל לרדת (אם ריבית הפריים תרד) או לעלות, בניגוד לריבית הקבועה שיהא יציבה יותר ותלויה בעיקר בשינויים במדד.

יש יתרונות וחסרונות במשכנתא המבוססת על ריבית פריים ולכן מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע, על מנת שתוכלו לקבל את ההחלטה החכמה ביותר עבורכם.

כיום ריבית הפריים עומדת על 1.6% והינה זולה מאד , מרווח הבנק הינו בהפחתה כלומר אנו נקבל הפחתה של (לדוגמא ) 0.6% הממה 1% על הריבית

העיקרון של ההפחת אומר שלאורך כל תקופת ההלוואה יהיה המרוח בהפחתה כלומר במידה וריבית הפריים תעלה ל2% אזיי הריבית שהלקוח ישלם הינה 1.4%

מימון פלוס – עושים בשבילך את העבודה

המידע בכתבה זו אינו מהווה ייעוץ משפטי, כלכלי או כל ייעוץ מסוג אחר. למען הסר ספק – כל המסתמך על המידע בכתבה זו בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד.